Emotional Intelligence (EI)

samen genieten van hun pauzes - emotional  stockfoto's en -beelden

Welke resultaten je in je leven zult krijgen, is het resultaat van hoe je alle prikkels verwerkt en ontvangt waaraan je wordt blootgesteld. Als u reageert op externe prikkels, krijgt u het gewenste resultaat. Als we er echter voor kiezen om onszelf in een geïnspireerde toestand te brengen op het moment dat we de stimulus tegenkomen, is dit het resultaat dat we zullen krijgen. Weten dat je in staat bent om alles wat op je afkomt te verwerken en te begrijpen, is een onderdeel van de sleutel tot het resultaat dat je verkiest.

In het verleden dachten we dat deze manier van verwerken was voorbehouden aan saluutofficieren en andere spraakmakende mensen. Toch zien we het nu bij iedereen. Het enige dat nodig is om een ​​moeilijke situatie te verspreiden, is om de emotie of 'dingen' effectief en gemakkelijk te kunnen verwerken. Een emotionele toestand die gepaard gaat met een ander kenmerk wordt emotionele intelligentie (EI) genoemd. Om van zeer gevoelig naar zeer bekwaam te gaan, moet u eerst kunnen herkennen wanneer uw gevoeligheid absoluut hoog is. Je kunt niet hoogbegaafd zijn zonder gevoelig te zijn voor de meest intense prikkels om je heen.

Elke gevoeligheid wordt anders ervaren, maar er zijn enkele algemene kenmerken tussen alle percepties van die gevoeligheid.

stereotiepe manieren waarop gevoeligheid wordt ervaren

Emotionele gevoeligheid (EI) situeert zich bij alle individuen anders. Het kan worden gezien als het herkennen van emoties of het effectief reageren op je emoties. Sommigen beschrijven het als het kunnen verwerken van de berichten van anderen, of het ervaren van de emoties van anderen. Anderen zien emotionele gevoeligheid als het kunnen herkennen van de dominante emoties in een bepaalde situatie, of het kunnen uiten van de intensiteit van die emoties. Of net zo eenvoudig als het zich bewust zijn van de emotionele toestand van een andere persoon.

Wat betekent dit?

Dit betekent dat je je kunt verhouden tot elke emotie in de context van je eigen leven. In elke situatie bepaal je waar je aan moet denken, verwerk je welke indruk je op anderen maakt en reageer je op de emotionele intensiteit. Door gevoelig te zijn en dit gemakkelijk te kunnen doen, kun je minder aarzelend reageren en emoties uiten met een natuurlijke snelheid, zonder dat je je zelfs maar bewust bent van wat je doet.

Emotionele intelligentie (EI) is een vaardigheid die je ontwikkelt door je af te stemmen op de gevoelens van andere mensen en dienovereenkomstig te reageren, en er is bewustzijn van je eigen emoties en de emoties van anderen nodig om de gevoelens van anderen te herkennen. U kunt op uw beurt raden wat de ander voelt, maar u zult alleen reageren op een manier die in overeenstemming is met uw eigen verlangens.

Those individuals who are emotionally needy are generally not able to recognise these emotions in themselves and may attempt to manage their own feelings according the most that they perceive others to be. Their behaviour can often be unnerving and they can cause confusion and drama, suppressing the intensity of their feelings, instead of acting on them.

The irony here is that they might find success in pushing their own buttons in the process.

Emotional intelligence (EI) is linked to reducing stress and anxiety. The more sensitive a person is, the greater impact it has on the body's own ability to respond to stress. They can suffer with fewer physical symptoms and of course, deal far better with stress.

Those who are not an EI high achiever may find this idea appealing because it provides immediate satisfaction, and also because it puts so much power in being social and in close relationships. Emotional intelligence (EI) must be cultivated to avoid going through life feeling out of control, and depressed. Those vital clues to stress management relate in turn to having learned to recognise, express and control their emotions as a result of being sensitive to the world around them, and having had beneficial responses to those emotions. Now this can be taught easily through the cultivation of a proper emotional intelligence (EI) mindset, that in itself is the result of maintaining a sensitivity to the world around them,

How do you recognise it?

De mogelijkheden om de trein tot dat punt te laten ontsporen zijn talrijk, afhankelijk van wat de betrokkene kan doen om zich van die emoties bewust te worden. Sommige cliënten vinden dat het lawaai om hen heen dat ze in verband brengen met stress of angst op onaangename manieren uitbarst. Anderen vinden dat de dingen gewoon over hun hoofd gaan. Het klinkt misschien gek, maar als hun stressniveau desensitis begint, worden ze eindelijk wakker met het feit dat ze erg onder stress staan. Hoewel de oorzaken van stress en hoe van de spanning af te komen in die tijd zijn behandeld, is het aan de cliënt om zelf een oplossing te bedenken. Leren om deze reacties op stress te gebruiken als hulpmiddelen om de spanning eruit te halen, dus als hulpmiddel om hun problemen op te lossen, zou heel goed kunnen leiden tot het ontwarren van een huwelijks- of werkrelatieknoop.

Leave a Reply

Your email address will not be published.